به گزارش قدس آنلاین، این روزها شبکه یک با برنامه «امیدیه» به حمایت از کسب و کارهای ایرانی و کارآفرینانی رفته که در اوج تحریمها با خودکفایی و همت و تلاش فراوان چرخه تولید در کشور را زنده نگه داشتهاند و مانع از خروج ارز از کشور شده و حتی دست به صادرات محصولات خود با کیفیت بالاتر از نمونههای خارجی نیز زدهاند.
برنامه «امیدیه» کاری است از گروه دانش و اقتصاد شبکه یک سیما که مصطفی هیودی تهیه کنندگی و کیاداود اسفندیاری اجرای آن را برعهده دارند و به منظور حمایت از کسب و کارهای نوآور با حضور کارآفرینان در حوزهها و مشاغل مختلف، به خصوص کسب و کارهای دانش بنیان از اقصی نقاط کشور تولید و پخش میشود.
کیاداود اسفندیاری که اجرای این برنامه را بر عهده دارد، در گفتگو با مهمانان برنامه فرآیند رشد و حرکت یک کارآفرین و مجموعه را نقد و تحلیل میکند و نقاط مثبت آن را با پیشنهادهایی تقویت میکند و برای نقاط منفی راه حل ارائه میکند. «امیدیه» در هر برنامه به واکاوی شرکتهای مختلف حوزه کسب و کارهای دانش بنیان و کارآفرینان برتر این حوزه که در اوج تحریمها توانستهاند با استفاده از دانش داخلی به دور زدن تحریمها و حل مشکلات کشور در زمینههای مختلف کمک کنند میپردازد.
مصطفی هیودی تهیه کننده برنامه «امیدیه» ضمن اشاره به رویکرد حمایت از کسب و کارهای دانش بنیان و مسائل حوزه علم و فناوری در فصل جدید «امیدیه» گفت: فصل جدید «امیدیه» که در ۹۰ قسمت روی آنتن میرود، در حوزه کسب و کار و کارآفرینی است. همچنین پس از پیام مقام معظم رهبری برای سال ۱۴۰۱ که به حمایت از حوزه اشتغال و کسب و کارهای دانش بنیان تاکید داشتند، رویکردهای ما به سمت حوزه دانش بنیان و پیشرفتهای حوزه علم و فناوری متمرکز شد.
تهیه کننده «امیدیه» ادامه داد: در این فصل محصولات دانش بنیان در درون برنامه با حضور کارآفرینان معرفی و ارزیابی میشود. در بخش دیگری مطالبات از مسئولان با دعوت از ایشان مطرح میشود یا با حضور کارشناس آموزشهایی در حوزه کارآفرینی صورت میگیرد.
هیودی افزود: تهیه مستند از کسب و کارهای سراسر کشور، بازدید میدانی از فعالیتهای اقتصادی کار آفرینان و معرفی کتابهایی در حوزه کسب و کار در قالب آیتمهای تولیدی از دیگر بخشهای «امیدیه» است. موانع تولید نیز در قالب کاریکاتور نقد و بررسی میشود.
او ضمن اشاره به افزودن بخش جدیدی به برنامه «امیدیه» گفت: نقد کارآفرینان یکی از اتفاقهای جدید «امیدیه» به شمار میرود. در واقع کارشناس حوزه کسب و کار در استودیو حضور مییابد و پس از توضیحات کارآفرین و روایت فراز و فرودهای وضعیت کسب و کار خود، در بخش سوم و پس از مشاهده روایت مهمانان به نقد توضیحات ارائه شده از سوی کارآفرین و ارائه راهحلهایی برای بهبود وضعیت کسب و کار و افزایش بهرهوری آنها میپردازد.
انتهای پیام/
منبع: فارس
نظر شما